Schijf content en artikelen over je vakgebied

Schijf content en artikelen over je vakgebied

Posted on januari 14, 2013 by admin in Tips

Te vaak kom je nog websites tegen die bestaan uit een eenvoudige informatie pagina en een contact formulier. De website wordt gebruikt als een visitekaartje en verder wordt hier niet naar omgekeken. Een gemiste kans, de kans is groot dat het eerste oriëntatiepunt van je potentiële klanten online is. Online wordt een selectie gemaakt van aanbieders en het is dan zaak om ervoor te zorgen dat je jezelf onderscheidt. Dit kan uiteraard door middel van prijs, maar minstens even belangrijk is je expertise over het desbetreffende onderwerp. Je expertise kun je kenbaar maken door content op je eigen website te schrijven, maar bijvoorbeeld ook door artikelen te schrijven op externe websites of berichten te schrijven op forums of communities. In deze artikelen kun je dan weer een link maken naar je eigen website. Op deze manier zorg je er niet alleen voor dat je er meer bezoekers naar je website komen, maar zorg je er ook voor dat zoekmachines zoals Google meer waarde gaan hechten aan jouw website en je uiteindelijk hoger naar voren zult komen in de resultaten. Besteedt zo veel mogelijk aandacht aan het schrijven van goede content en artikelen en verspreid deze over het internet. Het meest waardevol zijn artikelen op websites die gerelateerd zijn aan je eigen onderwerp. Dus ben je bijvoorbeeld een stukadoor, schrijf dan artikelen over stukadoren op bouw websites en doe het zelf websites. Zaak is ook om in de geschreven artikelen niet enkel naar je homepage te verwijzen, maar ook naar andere pagina’s op je website zodat je op zoveel mogelijk zoekwoorden in Google gevonden zal worden.

Samenvattend is het dus belangrijk om veel content op je eigen website te schrijven waarin je je expertise laat zien, maar het is ook zaak om artikelen op externe websites te plaatsen waarin je weer een link legt naar artikelen en informatie op je eigen website. In combinatie met een gelikte website, veel recensies (goede en slechte) zorgt dit ervoor dat je potentiële klanten je als een betrouwbaar en kundig bedrijf zullen zien.